jump to navigation

prabu siliwangi dan kerajaan pajajaran 4 December 2012

Posted by nurkalakalidasa in Uncategorized.
Tags: , , ,
trackback

dalam keramaian berita politik, perbankan dan gosip artis… kini mulai ramai dengan pemberitaan tentang aktivitas budayawan yang berhubungan dengan kerajaan pajajaran dan prabu siliwangi.

1. Cupikan Pidato AYIPROSIDI (Selasa, 01 Februari 2011) ‘Pajajaran dan Prabu Siliwangi Tak Ada’ : DALAM orasi ilmiahnya yang berjudul “Urang Sunda di Lingkungan Indonesia”, saat menerima gelar Doktor Honoris Causa (HC) untuk program studi Budaya Fakultas Sastra dari Universitas Padjadjaran (Unpad), Senin (31/1), sastrawan Ajip Rosidi mengatakan, orang Sunda suka membohongi diri sendiri dengan berpegang pada mitos-mitos yang tidak rasional dan tidak ada buktinya. Umpamanya, kata Ajip, percaya Kepada keagungan Kerajaan Pajajaran dan rajanya Prabu Siliwangi, yang secara historis tidak ada buktinya pernah ada. Sebab keduanya hanya terdapat dalam cerita pantun, dongeng, mitologi, dan semacamnya. “Hal itu menyebabkan orang Sunda tidak merasa perlu berusaha melakukan sesuatu. Sebab terlalu percaya akan datangnya pertolongan dari Prabu Siliwangi (padahal tak pernah datang),” ungkapnya.

sumber: http://atlantissunda.wordpress.com/2011/07/22/pajajaran-teh-mitos-sanggahan-dan-tanggapan-kepada-pidato-ajiprosidi/

– cuplikan pantun bogor “ngahiyangna pajajaran mengenai hal ini:

“Da bongan urang Sunda keneh jeung Sunda keneh
Marantuan anu daratang
Sina nyampalan di urutna Pajajaran Tengah !
Sabab-sababna marantuwan jeung gararantep
Sina deungeun-deungeun nyarampalan ?
Lantaran pada sarieun
Urang Pajajaran Tengah jaraya deui !
Lantaran
Pada saririk ka urang Pajajaran Tengah
Anu dina wayah nu bakal datang
Barus ngaluluguan Bangsa Sunda !
Ngajajarkeun
Anu bener ti nu saralah …. !
Jeung lantaran anu saririkna
Sarieun kaboker sagala salah sagala teu bener !”

– bukti otentik pajajaran dalam Prasasti terdiri dari lima lempeng tembaga (I – V) ditemukan di kampung Kebantenan –Bekasi, Jawa Barat. Keberadaan prasasti ini pernah dicatat dan dilaporkan dalam NGB. 1886: 30 dan NBG. 1911. XXVIII.

Kini disimpan sebagai benda inventaris Museum Nasional – Jakarta dengan nomor inventaris E.42-a (I); E.42-b (II); E.43 (III); E.44 (IV). dan E.45 (V). Beraksara dan berbahasa Sunda Kuno namun tanpa mencantumkan unsur pertanggalan, krnologi terhadap Prasasti Kebantenan ini didasarkan kepada jenis dan gaya aksara yang disebut analisis palaeografis, juga nama raja yang disebutkannya dalam prasasti tersebut, maka dapat diketahui bahwa prasasti Kebantenan dikeluarkan oleh Sri Baduga Maharajadhiraja yang memerintah di Pakwan Pajajaran (1482-1521 AD) silahkan buka tulisan no. 28 dengan link https://nurkalakalidasa.wordpress.com/2011/04/04/bukti-otentik-pajajaran/

2. Pemberian gelar Rama Puhita tersebut dilakukan di Pondok Pesantren Al Fath di Kotamadya Sukabumi, Jawa Barat, Rabu, dalam rangkaian kunjungan di wilayah Pemenangan Pemilu Jawa 1 Partai Golkar.

Prosesi pemberian gelar tersebut dilakukan melalui adat Sunda oleh pimpinan Ponpes Al Fath Dr Fajar Laksana selaku keturunan ke-17 Prabu Siliwangi dengan menyerahkan keris dan kujang bermata lima, serta ikat kepala.

Turut mendampingi Ical, Ketua PP Jawa 1 Partai Golkar Ade Komarudin, Ketua DPP Golkar Fuad Masyhur, Wakil Sekjen Lalu Mara Satria Wangsa, Leo Nababan, Tb Ace Hasan Sadzily, Dewi Asmara, dan Rusmin Effendy.

Menurut Fajar Laksana, pemberian gelar “Rama Puhita” ini sebagai pengikat kekerabatan keturunan Prabu Siliwangi dengan Ical sebagai warga orang Sunda.

“Rama Puhita memiliki arti orang yang mampu memimpin negara dan orang Sunda. Kami berharap Pak Ical mampu menjaga amanah ini dan menjadi pemimpin orang Sunda,” katanya.

Ia menjelaskan, pemberian kujang bermata lima memberi arti lima kata, yakni bager, cager, benar, pinter dan singer (berani). Menurut Fajar, kelima kata ini melambangkan sosok yang mendapatkan gelar, sehingga diharapkan mampu menjadi pemimpinan bangsa untuk membawa negara ini lebih baik lagi.

Ketua Panitia Pemberian Gelar, Wawan Suhendi, didampingi Sesepuh Seni Budaya Orang Sunda Abah Dasep, menyatakan, gelar Rama Suhita tidak sembarangan diberikan, hanya orang-orang pilihan saja.

“Setelah dilakukan prosesi adat Sunda, kami berharap Pak Ical sudah bisa menyatu dan mengayomi orang Sunda. Apalagi beliau merupakan pemimpin yang sudah teruji dan sukses menjalani bisnis,” katanya.

Pada kesempatan itu Ical mengatakan dirinya lama tinggal di Jawa Barat, yakni selama menjalani kuliah di ITB.

“Saya lama di Bandung, jadi sudah lama jadi warga sini,” kata Ical yang disambut tawa. Ical mengaku sangat gembira dan berterima kasih dengan pemberian gelar ini.

Pada kesempatan itu Ical juga menyerahkan bantuan 100 ekor domba yang akan digunakan untuk pembiayaan sekolah bagi anak-anak kurang mampu.

Sebelumnya Fajar menjelaskan bahwa pesantrennya memiliki program pembiayaan kuliah gratis bagi yang tidak mampu dengan pemeliharaan domba.

Domba-domba tersebut akan dipelihara dan menjadi dana bergulir untuk membiayai mereka yang tidak mampu

sumber: http://www.inilah.com/read/detail/1835766/ical-dapat-gelar-pemimpin-orang-sunda

cuplikan pantun bogor “ngahiyangna pajajaran” mengenai hal ini:

“Paralun
Matak kaula nyatur?
Ku sabab
Pajajaran dijieun carita
Tapi disilok
Ku anu sarieun
Dipajarkeun mumuja Dewa
Jeung direka dirarobah
Dijarijieun-jieun
Ka nu gariruk …. !
Jeung ku sabab
Kaula nyaho
Engke jaga
Baris datang deui jelema
Loba menak loba pangkat
Harayang diaraku deui
Rawayan ti Pajajaran”

kenapa juga banyak yg mau di aku rawayan ti pajajaran..?

“Darengekeun !
Perang di tegalan
Geus moal aya anu bisa ngahalang haling !
Sabab geus karep para lulugu wetang … !
Tapi bisa dikiyasan abeh ulah dating deui ka sunda beak kaluluh !
Sabab Pajajaran mudu ngadeg deui
Mandiri deui jadi Nagara
Anu nengah dina jajaran
Saamparan eujeung satahap
Jeung Nagara nagara anu sahate !”

di sebutkan pajajaran akan berdiri lagi

“Urang papag jaman nu bakal dating
Jaman ngadeug deui Pajajaran
Anu jembat hampirana
Anu subur tatanenna
Anu bera dagangeunana
Anu ragem jeung papada nu hade hate”

yg gemah ripah loh jinawi

untuk perang perang di tegalan..?

“Budak angon anu bela
Inyana bakal jadi puraga
Sabab inyana sanggup jadi puraga
Dina bela melaan Pajajaran ………….. !”

siapakah lawan pajajaran,,? mungkin di tulisan berikutnya akan saya bahas😀😀😀

3. (SundaNews, Bandung) Teureuh Majapahit ménta dihampura ka teureuh Pajajaran di Pendopo Agung Trowulan, Mojokerto, Ahad (11/11/2012). Tina éta peristiwa, Duta sawala Barésan Olot Tatar Sunda gawé bareng jeung Panglawungan Salakanagara ngayakeun gempungan sarta diskusi di Alam Santosa, Pasir Impun, Bandung, Jawa Barat, Saptu (1/12/2012).
Ku diayakeuna ieu sawala, lain rék ngahudang deui raheut alatan perang Bubat anu kajadian poé Salasa, 13 Paropeteng, bulan Bhadrawada, taun 1278 Saka (4 September 1357 Masehi). Ieu acara mangrupa pameredih ti masarakat anu hayang apal naon hasilna basa wawakil teureuh Pajajaran anu datang ka Trowulan, nyaeta Roza Minteraza, Aries Kurniawan, jeung Aan Merdeka Permana, katut réngréngan ti Salakanagara.
Dina ieu sawala, diluuhan ku wawakil ti sabaraha kampung adat. Aya ti Cipta gelar, Cikondang, Kampung Wisata Cireundeu, jeung Kabuyutan Astana Gedé. Nurutkeun Roza Mintaredja, pihak Majapahit di Trowulan méakeun waragad opat milyar pikeun ngayakeun piduka ka teureuh Pajajaran. Cindekna mah, ceuk Roza, kiwari geus ulah aya deui rasa ka ceuceub di antara dua karajaan rongkah anu kungsi jaya di Nusantara, Majapahit jeung Sunda Galuh.

yg isinya turunan majapahit minta di maafkan kepada turunan pajajaran akan peristiwa bubat.
sumber: http://sundanews.com/aos/seratan/1354372656

ulasan (terlepas dari rasa hormat saya kepada para pelaku):
– kok yg minta maaf malah manggil yg mau di mintain maaf..? bukannya yg minta maaf nyamperin yg mau di mintain maaf..? tanggung, knp gak sms atau by phone aja:mrgreen: tatacara yg terlihat seperti main² / gak niat untuk sebuah ceremony permintaan maaf atas pembunuhan masal di masa lampau.
– kok yg di mintain maaf mau aja..?:mrgreen:
– terus apa iya mereka bener keturunan majapahit ataupun pajajaran? apa yg di pakai dasar mereka sehingga mengakui diri sebagai keturunan majapahit/pajajaran..?
– knp baru skrg minta maaf setelah ratusan tahun terjadi..?

terlepas dari itu semua yg namanya maaf-memaafkan itu sesuatu yang baik 😀😀😀
jika peristiwa pembantaian masal bisa cukup dengan minta maaf, berarti kasus korupsi yg ada jg bisa selesai dengan minta maaf, apalagi cuman bunuh seorang atau sekeluarga.. pasti bisa:mrgreen:

tertulis bait 159 ramalan jayabaya:
159. selet-selete yen mbesuk ngancik tutup ing tahun sinungkalan dewa wolu, ngasta manggalaning ratu bakal ana dewa ngejawantah apeng awak manungsa apa surya padha bethara Kresna watak Baladewa agegaman trisula wedha jinejer wolak-waliking zaman wong nyilih mbalekake,wong utang mbayar utang nyawa bayar nyawa utang wirang nyaur wirang
– “selambat-lambatnya kelak menjelang tutup tahun(sinungkalan dewa wolu, ngasta manggalaning ratu) akan ada dewa tampil berbadan manusia berparas seperti Batara Kresna berwatak seperti Baladewa bersenjata trisula wedha tanda datangnya perubahan zaman orang pinjam mengembalikan, orang berhutang membayar hutang nyawa bayar nyawa hutang malu dibayar malu”

dengan ramainya aktivitas yg berhubungan dengan prabu siliwangi dan kerajaan pajajaran, sebenarnya siapakah itu prabu siliwangi..? apakah benar ada kerajaan pajajaran ataukah hanya mitos belaka..?

cuplikan pantun bogor “ngahiyangna pajajaran”
“Ceuk Raja :
Mun Nagara geus karebut musuh
Tapi ngaing teu ojah bae
Lengser
Pajajaran baris musna sagala galana !
Malahan engke di jaga
Bakal dipararungkir urang dihurup !”


“Amun Nagara lelegana jeung dayeuhna
Geus karebut musuh
Nagara Nagarana bakal leungit digaranti !
Leungit ngaran Nagara”


Leungitan ngaran mah
Ulah salempang, sabab
Ngaran hade teh pamere batur
Ngaran goreng mah rekaan musuh !
Ari ngaran Gusti mah
Apanan SILIWANGI …. !
Lain wawangi anu kasilih !
Tapi Sili dina harti basa urang
Basa urang Pajajaran !
Harti Sili di basa urang
Nya eta Langgeng !
Ari Wangi
Mudu dihartikeun ku basa urang
Ulah dihartikeun ku sejen basa
Najan saruwa dina Sundana …. !
Sabab Wangi basa Pajajaran
Hartina teh Kasucian anu Sajati !
Ulah salempang ! Ngaran Gusti moal leungit !
Sabab
Najan dilebur ku nu harasud
Moal ngaran Gusti baris leungit
Moal musna ku supata
Moal leungit ku panglarang !
Lantaran saban jaman
Wangi deui Wangi deui
Tina Pakujajar beukah kembang
Eujeung baris tetep bae langgeng
Diaweuhkeun ku celuk Pantun …. !

Tunda !

Lajeung ah !

Salila urang Sunda
Barisa keneh nyaratu kejo
Memang ngaran Gusti bakal diparopohokeun !
Tapi engke baris datang jaman
Urang Sunda
Harayang disarebut Bangsa Sunda
Jeung harayang diaraku rawayan Pajajaran
Gara gara keuna panggung sasemaya
Budak angon ngalungkeun sayan tawon
Sabab inyana geus sebel jasa
Neuleu monyet monyet rarajaan
Bari ngekekesek somah anu mudu
Manjakan bari nyuguhan …. !
Tah ku eta budak angon anu eta
Loba urang Sunda jadi panasaran
Laju ngarukcruk ngiku ngorehan
Pada pada harayang nyaho
Saaaaaha saenyana
Anu ku Pantun disebut sebut Parabu Siliwangi !

di tilik dari isinya pantun bogor kenapa begitu akurat..?
– apakah pantun = panuntun (penuntun/pedoman)..?

– kenapa disamarkan dalam bentuk pantun..?
analisa:
pantun tidak bisa di bantah karena samar. dan bisa di yakini jika memang kita mau meyakini karena memang akurat isinya di sertai bukti alam yg ada dalam pantun tersebut.

– siapakah pembuat pantun tersebut dengan gaya bahasa (terlepas dari jenis bahasa) yg kaya (sedih, lucu, serius dll) serta isi yg akurat dengan data alam yg ada..?

mohon maaf apabila ada yg tidak berkenan 😀😀😀

sumber:
https://nurkalakalidasa.wordpress.com/2012/02/26/ngahiyangna-pajajaran/

Comments»

1. Tresnadi Beni Sumapradja - 4 December 2012

heheh sok inget AYA MONYET RARAJAAN..hahahahahahaha

Like

2. Tresnadi Beni Sumapradja - 4 December 2012

kop we ah hayang jadi raja mah, Monyet mah monyet we

Like

3. Tresnadi Beni Sumapradja - 4 December 2012

da moal pahili iyeuh

Like

4. Tresnadi Beni Sumapradja - 4 December 2012

najan di euweuh euweuh ge tetep we aya, najan di aya aya ge, da puguh tilem

Like

5. Tresnadi Beni Sumapradja - 4 December 2012

jadi kudu make standar, mun teu mampu asup kana standar nya gudbay… .. . kumaha maneh we ngomongna jiga si ajidrosidi alus tah na ka go blog….an

Like

6. Wahyu Gumilar S - 5 August 2014

Hahaha… Ah si Ajidrosidi atuh..!
keun wae da ayeuna oge geus kabarukti, tina eta pantun teh.
geus loba ayeuna nu kokoreh, ngorehan deui Pajajaran.. jeung geus loba nu hayang diaku seuweu siwi siliwangi jeung terah Pajajaran..
KABUKTIAN..

Like

7. Panji - 5 June 2015
nurkalakalidasa - 5 June 2015

naskah yg menceritakan masa lalu banyak kk, tapi pantun bogor (pb) selain menceritakan masa lalu juga menceritakan kejadian yang akan datang… di situlah ke”mones”annya…

mengenai pajajaran dalam pb sebagai berikut:
Ceuk inyana: “seug dia opatan caricing bae;
Ngaing jeung ki catang mah, deuk jaradi jelema;
Ngaing deuk nyokot tanah bogaeun ngaing jadi raja;
Legana cengkaleun ngaing;
Dipingkis ku duwa sagara,
Jeung sakabeh walungannana
Ngamuhara kabeh ka kaler;
Watesna di beulah wetan:
Ti lebahan sumur sisi ci dureuyan,
Malendeng ngulon ka muhara……….!
Di girangna:
Ti sumur tadi datang ka muhara walungan
Anu caina ganti deui ganti deui………..!
Ngaing nyokot tanah ngan sakitu;
Lantaran jadi jelema jadi raja,
Di gunung moal deuk hirup,
Di darat moal deuk betah……..!
Amun ngaing ngalahkah wates,
Amun rawayan ngaing ngalegaan tanah,
Sing anu ngarempag masing kasiku;
Jaradi badega ka urang wetan,
Bari muji-muja pamujan sabrang!
Tanah ngaing deuk dingaranan:
Bantar sagara………….!

Ceuk ki catang: “tanah ngaing deuk dingaranan:
Jati purwa;
Lantaran ayana di beulah wetan;
Wates-watesna:
Kaler – wetan, sewang-sewang ku sagara;
Jeung di wetan, ku walungan hanteu di garap!
Di girangna:
Ti imah kokolot sisi walungan tadi,
Liwat beusi koneng
Kebat ka kulon ka jati anu tujuh!
Di kulonna:
Ti tangkal jati anu tadi,
Malendeng walungan di sisi wetan,
Datang ka muhara di sagara kaler!

Amun ngaing atawa rawayan ngaing,
Ngalangkah wates, ngalegaan tanah,
Sing cara anu diucap batur ngaing tadi……..!”
………………

Ieu tanah akuwan dia kabehan, urang sebut nagara.
Urang ngaranan: nagara pajajaran……..!
Lain pajajaran enggon mumuja cawene;
Tapi pangdani ka
Ewewe waruganing bela!
Pieun nyegah engke jaga aya rawayan ti saha bae,
Marebutkeun wates tanah akuwan,
Ti ayeuna ku eyang di ciriyan
Wates akuwan sewang-sewang ti ieu nagara.

Tanah ki badak……..ayana di beulah kulon;
Wawatesna: kidul eujeung kulon……ku sagara;
Wetah: ku gunung-gunung anu enclok-cnlokan ti
Pasir papasangan nubeulah kulon….terus
Ka sumur di walungan ci dureuyan;
Ka hilirna: ngawates ka tanah akuwan ki kuya!
Mantakna ki badak dibere tanah nu beulah kulon,
Lantaran eta tanah anu baris panghesena disabaan jelema!
Engke jaga, tanah inyana baris kadatangan
Anu gede rahul gede hulu jeung
Gawe inyana…….: ngawadul bari
Gawe batur diaku gawe inyana……….!
(**tanah ieu engkena kalalakonkeun dina ngaran:
pajajaran-barat atawa pajajaran kulon**)

tanah akuwan ki selang…… aya di beulah wetan-kidul!
Wawatesna: di kidul ku sagara lega;
Di wetanna: ngawates ka walungan
Anu jadi wawates nagara urang wetan;
Di kulonna: ti gebang koneng sisi sagara lega
Terus ka sirah walungan cikeu-eun
Laju malendeng sisi wetanna datang ka muharana!
Di kalerna: tepung kana tanah akuwan ki catang…….!
(**tanah ieu engkena kalalakonkeun dina ngaran:
pajajaran girang….**)

tanah ki ciyung jeung ki lutung
ku eyang dihijikeun……..!
nya eta: tanah di hapit ku tanah akuwan:
ki badak jeung ki kuya di beulah kulon,
ki selang jeung ki catang di beulah wetan;
jeung di kaler jeung di kidul,
pada-pada ku sagara………!
mantakna dijiyeun hiji?
Lantaran eta minangka teh nu jadi galeuhna…….!”
(**nya tanah ieu pisan nu engke jaga baris loba kalalakonkeun,
dina ngaran: pajajaran tengah………..**)

jadi pajajaran adalah:
1. pajajaran bantar sagara
2. pajajaran jatipurwa
3. pajajaran kulon
4. pajajaran wetan
5. pajajaran tengah

bukan singosari bukan majapahit.. 😎

coba di baca:
https://nurkalakalidasa.wordpress.com/2015/05/08/pakujajar-beukah-kembang/

pake bahasa lokal, yg seharusnya mudah di pahami..:mrgreen:

Like

8. Panji - 5 June 2015

Sunda Eilanden
Le Isle de La Sonda..tidak ada nama kalau tidak bukti otentiknya/phisicallynya

Jawa Barat skrg itu Sunda Kecil

Btw..kenapa orang Sunda disasambat?(harus minta maaf ke Orang Sunda dan orang Sunda harus memaafkan? Terlalu naif kalau cuman gara-gara perang bubat. Bukannya perang bubat kalau melihat dari sisi jumlah orang Galuh cuman 97 orang itu kan sedikit, meskipun lawannya memang ribuan. Dan bukannya Hyang Bunisora sendiri sdh memaafkan itu setelah dinasihati Rabuyut Syawal?
Mungkin jawabannya ada di PB Pakujajar Beukah Kembang bagian cerita Handela Wangi (cerita asal usul).

Like

nurkalakalidasa - 5 June 2015

panji: Btw..kenapa orang Sunda disasambat?(harus minta maaf ke Orang Sunda dan orang Sunda harus memaafkan? Terlalu naif kalau cuman gara-gara perang bubat. Bukannya perang bubat kalau melihat dari sisi jumlah orang Galuh cuman 97 orang itu kan sedikit, meskipun lawannya memang ribuan. Dan bukannya Hyang Bunisora sendiri sdh memaafkan itu setelah dinasihati Rabuyut Syawal?

nurkala: gak ada di pb yg namanya bunisora kk, gak ada juga bubat..
sedangkan urang sunda memaafkan hanya ada pb… kok jadi ngelantur sih :mrgreen:

panji: Sunda Eilanden
Le Isle de La Sonda..tidak ada nama kalau tidak bukti otentiknya/phisicallynya

Jawa Barat skrg itu Sunda Kecil

nurkala: sukanya statement2… padahal dari tadi isinya ngelantur:mrgreen:

Like

9. Panji - 5 June 2015

Kalau era Parahiyangan kemungkinan hampir semua raja/kerajaan di Nusantara ini masih rawayan Pajajaran, termasuk patih Mada yg konon katanya di tulisan Bernardo Caprio masih ponakan Siliwangi (in context: Siliwangi di sini/Rd Wijaya). Siliwangi sendiri ada beberapa, dan itu kemungkinan yg jadi leadernya raja-raja Nusantara waktu itu yg notabene masih saudara/kerabat/paternalis. Patron dinasty Parahyangan ini di Majapahit di era Rd Kalagemet (yg ngasih nama Kalagemet itu Rd Wijaya juga, kurang lebih artinya gameover). Baru setelaj era masuknya pengaruh Turki (Mesir Osmani) dinasty kerajaan ini berubah jadi kesultanan. Di DUNIAMulai era kekuasaan bukan Dinasti Parahiyanga sampai sekarang ini. Raja-rajanya baru raja-raja Jawa, di Demak Sultan Trenggono, Pangeran Sabrang Lor, di Mataram mulai dari Panembahan Senopati. Di era kolonialisme VOC/Belanda, sampai saat ini yg disisakan 1 monarki kesultanan saja.

Like

nurkalakalidasa - 5 June 2015

koment kk yg ini ngelantur semua…. biasain kalo nulis statement di kasih dasar referensi nya kk… bukan atas dasar kehendak.. repot kalo ngikutin kehendak masing2 kepala.. :mrgreen:

jikalau mau menyandingkan pb dengan referensi lain, referensi lain tersebut juga harus ada kemonesannya seperti pantun bogor… yaitu harus ada menuliskan tentang masa depan… bukan hanya menuliskan yg telah terjadi.. yg siapapun jelas bisa nulisnya..:mrgreen:

Like

10. Panji - 5 June 2015

Dari Serat Dharmogandul, Sabdo Palon ngasih kesempatan kesultanan berkuasa sampai Sabdo Palon kembali/come back (lihat negosiasi Said/Sunan Kalijogo dg Brawijaya di serat itu.
Kalau dari cerita Handela Wangi di PB ini disebutkan Pajajaran mengalami beberapa kali “ngarangrangan”.

Like

nurkalakalidasa - 5 June 2015

panji: Dari Serat Dharmogandul, Sabdo Palon ngasih kesempatan kesultanan berkuasa sampai Sabdo Palon kembali/come back (lihat negosiasi Said/Sunan Kalijogo dg Brawijaya di serat itu.

nurkala: ya seperti itu tertulisnya..
—————————————————————–

panji: Kalau dari cerita Handela Wangi di PB ini disebutkan Pajajaran mengalami beberapa kali “ngarangrangan”.

nurkala: majapahit bukan pajajaran kk.. sabdo palon memang mengatakan akan kembali… tapi tidak ada kalimat dalam serat darmo gandul bahwa majapahit akan berdiri lagi…:mrgreen:
tetapi disebutkan dalam pantun bogor, pajajaran akan berdiri lagi😎

Like

11. Panji - 5 June 2015

Maaf kalau salah mengartikan, bukan bermaksud mengkubik-kubikan, tapi supaya yg di handeleum siem terbuka/tersingkap, tidak lagi dipenuhi kebohongan, terserah percaya apa tidak. Saya sendiri hanya percaya adanya Ratu Adil (Tuhan Yang Maha Esa).

Like

nurkalakalidasa - 5 June 2015

yg disembunyikan akan tersingkap, tapi jika menelusurinya menggunakan dasar yang jelas.. itu kalimat pantun bogor juga kk..😎

—————
cuplikannya:

Pajajaran undur tina panggung Ka Agungan
nalasan alas panghiyaman
tapi dina nindak pindah jaman
Pajajaran moal ninggalkeun lacak
sejen ti ngaran pieun nu mapay … !
sabab bukti bukti nu kari oge
bakal dipararungkir dimarusnakeun … !
tapi engke jaga
bakal aya nu nyariar
nyaroba nyoba sugan kaguwar
harayang ni,u anu geus leungit
nya hanteu loba anu kapanggih
jeung ti loba anu kapanggih
loba jasa anu teu kaharti !
sabab dihartieun
ku arinyanan anu teu ngarti
tapi harayang disarebut ;oba pangarti !
tapi arinyana mah teu dipercaya
sabab ku nu arieu ngaing pinter tapi barodo
carita arinyana anu bener
dipajarkeun mangmenangkeun Pajajaran !
loba anu nyararoba
harayang muka rahasiahna Pajajaran
tapi moal eudeuk kabaruka
sabab tulakna
pageuh dikeukeuweuk Budak Angon
anu imah inyana di birit leuwi
dipantowan batu satangtung
kasiyeuman ku haneuleum
kakalangkangan ku hanjuang !
sabab
acan wayah
pieun ngalalakonkeun
Pajajaran ngamuk ngarakrak panggung !
beuki loba anu maruruh
tambah loba anu katimu
tapi sabagiyan sabagiayan
anu beuki bae hanteu kaharti
da salalah nyabung nyabungkeun !
acak acakan m=ngajamkeunnana !
jeung dina maruruh
harayang marapay bari diharuwapan !
mapay lacak Pajajaran mah
mudu bari rubak amparan !
jeung mudu araredan heula
ngarilu edan edanan
dina jaman sagala edan
da ngan ti nu keur eeedan !
tembong netrat ka hanteu bener teh !
anu dina nyarukcuk bari nyaksrak
hanteu pipilueun e edanan
ngan arinyana anu diluluguwan Budak Angon
sabab ngan inyana
anu weruh di semuna
bari nyaho di jogona
da inyana mah
lain ngangon kebo disampalan
lain ngangon badak di alas tangtu
tapi kalakay
nu babalatak hanteu dirawat
di patilasan patilasan teu puguh ngaran !
loba anu katimu ku arinyana
tapi loba anu ku arinyana disumputkeun heula
sabab acan wayah mudu dicaritakeun
najan geus raraog
mararenta dilalakonkeun … !
sabab budak angon mah nyaho
dina mangsa anu baris datang
baris ti jelema jelema caropot kedok
rahasiah mararuka sorangan
da ngan inyana
anu nyaho lalakon na
bari tenget
ka sakur nu di jaman edan araredan
pada pada keur ngalalakon
dina panggung sarwa sulaya !
tah eta budak angon nu eta
anu engke jaga baris murwa lalakon anu saestu na
bari ngajajarkeun deui Pajajaran
tengan tengah jaman Bangsa Sunda
ngalaleungitkeun Jiwa Sunda !

Like

12. Panji - 6 June 2015

Aku pastinya ngelantur kalau mau mendirikan Pajajaran Anyar atau lainnya.
Pertama, buat apa pengorbanan rakyat menyatukan Indonesia yg begitu banyak, melangkah mundur donk.
Kedua, Kerajaan yg diakui dunia tetutama Belanda cuman Mataram (dan mungkin Surakarta). Kalau Sunda yg diakui dunia kan bahasanya saja (bahasa Sunda), itu pun tidak mau diterima sama orang kita sendiri utk jadi bahasa Nasional (HB, Cokroaminoto dkk). Kalau mau mendirikan kerajaan baru mau di mana istana/kratonnya? Masa mau minta swaka ke Inggris? Masa ada negara di dalam negara? Kan yg berdarah biru (ningrat2/menak2/monarki) kan di Erofa.

Like

nurkalakalidasa - 6 June 2015

panji: Aku pastinya ngelantur kalau mau mendirikan Pajajaran Anyar atau lainnya.

nurkala: jelas, karena bukan kk yg mendirikan pajajaran anyar..:mrgreen:

——————————————————————————————–
panji: Pertama, buat apa pengorbanan rakyat menyatukan Indonesia yg begitu banyak, melangkah mundur donk.

nurkala: maju – mundur tergantung dari sudut pandang yang memandang.. lagipula kalimatnya “pajajaran anyar”. kalo masih ga paham juga, ya sudahlah… :mrgreen:

—————————————————————————————–
panji: Kedua, Kerajaan yg diakui dunia tetutama Belanda cuman Mataram (dan mungkin Surakarta). Kalau Sunda yg diakui dunia kan bahasanya saja (bahasa Sunda), itu pun tidak mau diterima sama orang kita sendiri utk jadi bahasa Nasional (HB, Cokroaminoto dkk).

nurkala: dari komentar kk, jelas menandakan kk tidak punya jati diri.. sukanya ikut2an.. jawan kalo dalam serat darmo gandul… :mrgreen:

—————————————————————————————-
panji: Kalau mau mendirikan kerajaan baru mau di mana istana/kratonnya? Masa mau minta swaka ke Inggris? Masa ada negara di dalam negara? Kan yg berdarah biru (ningrat2/menak2/monarki) kan di Erofa.

nurkala: seperti yang saya bilang tadi “pajajaran anyar” terbentuk oleh waktu bukan oleh anda.. dan satu kalimat bung karno yg belum terwujud “indonesia mercusuar dunia”😎

Like

13. Panji - 6 June 2015

Dasar yg bagaimana yg jelas itu?Emangnya orang Sunda punya dasar yg jelas? Bukannya dokumen2 yg berharga (bertuliskan Palawa) banyak dibawa ke Belanda, yg gak ada nilainya dibalikin? Bukannya kabeh2 juga mengaku punya dokumen masing2?

Like

nurkalakalidasa - 6 June 2015

dasar yg memiliki bukti otentik / nyata.
dalam hal ini pantun bogor, mampu menggambarkan kedepan..
ada lagi naskah seperti jayabaya, nostradamus, hadits yang dilontarkan sejak jaman dulu, tapi mampu menggambarkan keadaan masa depan (masa sekarang). yang berkualitas tentulah yang melontarkannya..😎

nah itu mau di sandingkan sama naskah yang cuman menggambarkan masa lalu saja.. ntar dulu kk, itu sama aja adu balap antara bajaj sama jet tempur:mrgreen:

Like

14. Panji - 6 June 2015

Bahasa itu mencirikan bangsa. Dan cuman bahasa Sunda yang diakui dunia.
Kamu tahu siapa yg menghilangkan “jiwa Sunda” sehingga existensi Sunda seolah-olah hilang dari dunia? Bagi dunia luar, Sunda seperti lenyap, yg terkenal sekarang tinggal Bali, semua orang di dunia tahu Bali, tapi tahu gak Sunda?
Kenapa di Wangsit Siliwangi harus mencari lacak Ki Santang?

Like

nurkalakalidasa - 6 June 2015

panji: Kenapa di Wangsit Siliwangi harus mencari lacak Ki Santang?

nurkala: coba di baca lagi pbnya dengan seksama kk, baru koment lagi… apa jangan2 ngga paham bahasanya yah.. :mrgreen:
kalo kk punya argumentasi komplit, tentunya dengan itikad baik, silahkan buat blog…
tuliskan argumentasi kk di sana serta dasar2 yg kk pakai, jgn hanya mengutamakan kehendak:mrgreen:

Like

15. Panji - 6 June 2015

Hmmm kebetulan ada pakar jati diri.
Cik urang tes yeuh aya pertanyaan ngenaan penjelasan jati di diri.

Satemen-temenna sajatina ingsun merenah dina sajeroning baithulmakmur, eta imah enggon magelaran insun, ngancik dina sirah Adam. Nu aya dina sajeroning sirah uteuk, nu aya dina uteuk mani, sajeroning mani ngancik budi, sajeroning budi ngancik nafsu, sajeroning nafsu ngancik sukma, sajeroning sukma ngancik rasa, sajeroning rasa ngancik insun, teu aya pangeran anging insun dzat anu ngaliputan kahanan pambukaning tempat malige di jero baithul muharom.
Satemen-temenna sajatina insun ngancik dina baithul muharom nyaeta pangeran larangan insun jumeneng dina dada Adam nu aya sajeroning dada nyaeta ati, nu aya sajeroning ati nyaeta jajantung, nu aya sajeroning jajantung nyaeta budi, nu aya sajero ning budi nyaeta jinem/angan-angan, nu aya sajeroning angan-angan nyaeta sukma, nu aya sajeroning sukma aya rasa, nu aya sajeroning rasa nyaeta insun, henteu aya deui pangeran lian ti insun anu ngaliputan kahanan jati pambukaning tempat di jero baithul mukaddis.
Satemen-temenna sajatina insun merenah dina baithul mukaddis, eta imah enggon pasucian insun, jumeneng aya dina kondol Adam, sajeroning kondol Adam aya princilan, sajeroning princilan aya nuthfah, sajeroning nuthfah aya madi, sajeroning madi aya wadi, sajeroning wadi aya maningkem, sajeroning maningkem aya rasa, sajeroning rasa aya insun, henteu aya deui pangeran lian ti insun nungaluputan kahanan jati, jumeneng nuqat ghaib, tumurun jadi cahaya nu mimiti (dzohar awal), nyaeta nungancik dina:1. alam ahadiat, 2. alam wahdat, 3. alam wahdiat, 4. alam arwah, 5. alam mitsal, 6. alam ajsam, jeung 7. alam insan kamil. Kajadian manusa anu sampurna nyaeta sajatina insun.

Pek tah eta penjelasan jati diri teh, syukur ari si akang geus nyaho mah. Meureun nyaho manusa sajati teh aya di.mana? Nyaho meureun alam insan kamil teh aya di mana?
Meureun nyaho ka Siliwangi, meureun teu neneangan wae budak angon.

Like

nurkalakalidasa - 6 June 2015

disederhanain aja kk ga usah banyak kalimat entar malah puyeng… kalo emang punya jati diri, ga perlu diakuin orang untuk jadi diri sendiri..:mrgreen:

Like

16. Panji - 6 June 2015

Da abdi ge terang atuh si Akang the hayang jadi budak angon. Ku naha atuh teu aya malire? Bade ngangon naon atuh akang teh? Nangon munding atawa ngangon embe? Karunya tuh seueur nungantosan anjeun.

Like

nurkalakalidasa - 6 June 2015

nah sekarang udah mulai pitnah:mrgreen:

Like

17. Panji - 7 June 2015

Hapunteun Kang ari kasinggung mah, keun lah sami-sami urang Sunda mah urang silih hampura namina ge nuju silih asah alias diskusi, ngameh terang ka ingsunna, ngameh terang ka Seuweuna. Haturnuhun abdi tos dituduh mitnah mah, keun ku abdi di do’akeun supados akang ketemu sareng jati dirina, sareng jenengannana, sareng sifatna, sareng padamelannana. Keun lah padamelan karuhun urang kapungkur mah urang tutup, tutup lawang sigotaka, hayu ayeuna mah urang babarengan ngabangun Pajajaran Anyar, tapi sanes ngadamel karajaan deui da eta mah tos masuk kotak, urang nyieun sejarah baru ngameh enggal ceunah hoyong janten mercusuar dunia, urang ngangon, upami akang teu terang diangonna naon mah ke kua abdi dipasihan terang, urang ngasuh kan ceuk akang ge budak angon the gaduh asuhan, urang rawe rawe rantas malang malang putung da ngungkit2 nu kapungkur mah bisi jadi pipaseaeun da jalmi mah meureun euweuh nu hayang eleh. Mangga ari kersa mah, ari teu kersa mah, teu kunanaon oge.

Like

nurkalakalidasa - 7 June 2015

makin ngaco aja.. lama2 jadi budak angon harus diakui belanda :mrgreen:

Like

Su Wit - 12 March 2016

He he he hampuraeun,
kirang langkung na mah karna can kaunigaeun,
dina neuleuman basa nu di basakeun,he he he

Like

18. Su Wit - 12 March 2016

pikeun urang Sunda mah antos weh Meudalna RATU SUNDA
anu bakal babaleus,

Like

19. Kang Yana - 18 July 2016

asslmkm,wrwb.- sampura sun…. kulan…….ngiring calik ..
aduh.. dunia teh beuki dieu beuki seueur nu aheng…
baheula.. mung saukur kirata…dikira-kira tapi nyata..tah ayeuna geuning lalakon jalma bisa ngapung tos aya, nu garoib..nyarampak, katempo rupa kakuping sora…..
Punten.. mangkade dulur dulur nu dilembur… masing inget… ka batur jeung ka umur…. kade urang ulah loba teuing carita… bisi matak aya nu bakal kasiksa rasa jeung raga….
sok ayeuna mah geura geuwat singkil…cag… cacacritaan…hayu,,geura gawe sabisa-bisana, sakamampuanna..

Like


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: