jump to navigation

menelusuri lacak pajajaran harus dilandasi hati yang bersih 7 November 2018

Posted by nurkalakalidasa in Uncategorized.
Tags: , , , ,
trackback

pantun bogor “dadap malang sisi cimandiri” menceritakan bahwa di perempatan rancamaya pada waktu hujan dengan angin sedang, suka terlihat perempuan muda yang sangat cantik. jalannya cepat sambil berpayungan arahnya ke timur. yang kalau dia dilihat lagi (lihat ke dua) dia lalu menghilang. hanya meninggalkan wangi yang tipis.
berikut kalimatnya ๐Ÿ‘‡๐Ÿฝ๐Ÿ˜Ž

Cenah ceuk anu nyorang kaberenehan,
Kapeung-kapeung di waktu hujan
Poyan ngeprul kaanginkeun,
Dilebahna anu disarebut:
Pangparapatan rancamaya
Sok katembong aya awewe ngora geulis jasa,
Leumpang gancang papayungan;
Ngagidigna kawetankeunโ€ฆ..!

Amun dilieuk deui, inyana sok laju ngileusโ€ฆ.
Ninggalkan wawangi, anu seungit ngahiliwir ipisโ€ฆ.!
Anu geulis ngahiliwir wangi, eta teh saha?
Nepi ka kiwari, can aya nu nyao pasti!

Mun urang nanya ka kuncen,
Ngangaranana teh sok sakadaek-daek;
Mun nayakeun urang ka dukun;
Mere ngarana teh meunang ngarahul;
Mun nanya ka kyai,
Ceuk inyana teh: โ€œโ€ฆ..himinas saiton nirojim!โ€
Mun nanyana ka pa onyon,
Tukang ngintir tukang ngadu,
Ceuk inyana mah:
โ€œputri ipri, ti sirah ci rancamaya!โ€
tapi
mun urang nanya ka tukang ngarang,
ceuk ciptanana teh:
โ€œnyi putri purnamasari
eudeuk nyamper nu ngabadigul!โ€

ulah eudeuk panasaran, hayang nyao di ngaranna;
sabab, amun lelembut anggeus kapincut,
bogoh ge moal kelakon!

cag tunda!
——————————-

Tunda di hanjuan siyang,
Tendeun di haneuleum sieum;
Ampihan dina ingetan
Ingetaneun pikiraneun
Bari nanggoan kaberenehan
Dipanggihkeun jeung nu geulis
Meunang ngilu papayungan
Kawangian seuseungitna
Ngahiliwir jero ati
Ngelingkeun sakabeh batur
Anu terus nyucruk galur
Mapay lacak pajajaranโ€ฆ.!

Papay!
Tapi ulah sapapay-papayna!
Nyukcruk!
Tapi ulah sanyukcruk-nyucrukna!
Teang!
Tapi ulah sateang-teangna!
Tapi siar,
Ku pikiran anu panjang
Ku pangdeuleuan anu jauh
Eujeung hate nu rancage!

Sabab
Lacak pajajaran nyieun sasar
Ka sakabeh:
Nu nyaliarna tanpa dadasar,
Nu mamaksa
Uga sina ngawaruga
Nu harayang
Disebut loba kaweruh
Bari ngaku-ngaku
Yen ragana
Diseundeuhan ku karuhun;

Padahal
Ngalojokeun batur-batur
Ku ilapat nu saralahโ€ฆ.!

Urang mah, ulah eudeuk ngalojokeun batur!
Ulah gampang-gampang deuk percaya,
Ka impian nu teu nyata!

arti:
simpan di hanjuang siang
taruh di handeuleum siyeum
(ampihan?) di ingetan
ingetan yang jadi buah pikiran
sambil menunggu (kabarenehan?)
dipertemukan dengan yang cantik
dapat ikut berpayungan
ikutan wangi harumnya
(ngahaliwir?) didalam hati
menyadarkan semua orang
yang terus menelusuri alur
mendatangi lacak pajajaran..!

datangi..!
tapi jangan asal datang!
telusuri..!
tapi jangan asal telusuri..!
cari..!
tapi jangan asal cari..!
tapi temukan,
oleh pikiran yang panjang,
oleh pengelihatan yang jauh
dan dengan hati yang bersih!

sebab
lacak pajajaran membuat nyasar
ke semua:
yang mencarinya tanpa dasar,
yang memaksa
agar cerita mewujud
yang pada mau
disebut banyak pengetahuan
sambil ngaku-ngaku
kalau raganya dimasuki leluhur;

padahal
(ngalojokeun?) orang-orang
dengan kalimat-kalimat yang salah

kita mah, jangan hendak
(ngalojokeun?) orang
jangan mudah percaya
pada impian yang tidak nyata.
๐Ÿ…๐Ÿ…๐Ÿ…๐Ÿ…๐Ÿ…๐Ÿ…๐Ÿ…๐Ÿ…๐Ÿ…๐Ÿ…

jadi pantun bogor menyatakan bahwa untuk menemukan sejarah pajajaran sendiri harus dengan pikiran yang panjang, pengelihatan yang jauh dan hati yang bersih.

sebab yang akan banyak kita temukan adalah orang – orang yang merasa pintar sambil ngaku-ngaku kalau raganya ketitisan leluhur. seperti yang kita ketahui pada bab nitis, apabila seseorang yang ketitisan ngaku-ngaku ataupun ketahuan maka otomatis akan ditinggalkan oleh yang menitisnya tersebut. yang tersisa hanyalah meng ada-ada ๐Ÿ˜…
dan perlu diingat โ˜๐Ÿฝ๏ธ๐Ÿ˜Ž
dalam bab nitis, tidak akan merasa paling pintar, tidak akan tepuk dada. karena kalimatnya juga, mau nurut ya sukur, kalau engga ya sebodo amat ๐Ÿ˜‚

jangan mudah percaya dengan impian yang tidak nyata.
pemirsa..!!!โ˜๐Ÿฝ๏ธ๐Ÿ˜Ž
gambaran impian tentulah hal yang indah-indah cenderung muluk. maka konon apabila kita bercerita yang muluk-muluk, mas parjo tukang bakso hanya berkata :”ngimpiiiiiiiii” ๐Ÿ˜…

disebutkan tidak nyata, karena tidak ada bukti yang jelas mendasari opini dari yang merasa pang aingna tersebut, dari yang ngaku-ngaku ketitisan karuhun.

kenapa ngaku-ngaku ketitisan karuhun..?
agar ucapannya didengar, padahal ngalojokeun batur-batur dengan kalimat atau cerita atau opini yang salah, tidak ada bukti tersebut.

seperti yang jamak pada kids jaman now, sejarah pajajaran banyak hanya opini saja.
seperti apa sebatas opini tersebut..?

begini pemirsa..โ˜๐Ÿฝ๏ธ๐Ÿ˜Ž
misal ada yang bilang kalau rakean kalang sunda itu ada banyak.
tapi mereka yang bilang, hanya sebatas opini tanpa bukti tertulis
baik di kayu atau di batu yang menyatakan secara langsung maupun tidak langsung.

padahal disebutkan menelusuri lacak pajajaran membuat nyasar apabila tidak dilandaskan dengan hati yang bersih ๐Ÿ˜ฑ
masudnya konon harus tanpa ego, tanpa muatan tertentu.
kira-kiranya gitu loch ๐Ÿ˜‚

bagi yg bisa mengartikan
1. ampihan
2. ngalojokeun
3. kabarenehan
4. ngahiliwir

sampai jumpa pada tulisan berikutnya ๐Ÿ‘‹๐Ÿฝ๐Ÿ˜Ž

Comments»

1. Ki Badak - 21 November 2018

Ampihan = Simpan
Ngahiliwir = Terbawa angin sepoi-sepoi
Ngalojokeun : Memperdaya
Kaberenehan = Penampakan

Like

nurkalakalidasa - 21 November 2018

makasih ki ๐Ÿ˜Š

Like


Leave a comment